Villkor

Åldersgräns

För att handla hos oss på Portleveransen måste du vara 18 år (myndig). Är du under 18 så krävs att du har målsmans underskrift för att genomföra ett köp. Vi förbehåller oss rätten att neka en order.

Priser

Priser som anges på Portleveransen anges alltid inklusive 25% moms.

Betalningsalternativ

Hos oss på Portleveransen betalar du via Klarna. Klarna erbjuder dig olika betalningsalternativ så som 30 dagars faktura, PIX, 6-24 månaders finansiering, direktdebitering med BankID, banköverföring, Visa, Mastercard, Amex. Alla transaktioner behandlas säkert och krypterade via SSL. Läs mer om Klarna på klarna.com.

Leveranser, frakter & avhämtning

Portleveransen levererar idag endast inom Sverige. Vi erbjuder just nu avhämtning på följande platser som du kan välja i kassan:

  • Gjutaregatan 1, Oskarshamn
  • Timmergatan 8, Västervik
  • Täljstensvägen 2, Stenkullen

Fraktkostnad tillkommer på samtliga varor om du inte väljer avhämtning, kostnaden är beroende av storlek och vikt på varan/varorna. Kostnad för frakt anges i kassan.

Lossning av leveranser

  • Köparen/mottagaren ansvarar för lossning av gods
  • Truck bör finnas på plats, alternativt två personer som kan hjälpas åt att lyfta av godset
  • Observera att skyddsskivan undertill på panelhäcken inte går ända ut i sidorna och om man måste ta stöd under lossning/lastning måste man använda sig av delen där skyddsskiva finns

Syna godset mot skadefrihet direkt vid lossning. Synliga skador ska rapporteras/noteras på fraktsedeln som sedan skall signeras av chauffören. Tänk på att dokumentera med foton och anteckningar på fraktsedel.

Spara originalet och använd för reklamation transportskadat gods. Fraktskada anmäls av mottagaren/köparen direkt till aktuellt fraktbolag. Fraktbolagen accepterar inte att man förflyttar godset – så fort godset har förflyttats anser transportbolagen att det rör sig om en tvist-fråga om var och när skadan kan ha uppkommit.

För att vi ska kunna erbjuda leverans direkt till privatperson eller byggarbetsplats, krävs att det går att köra med lastbil fram till adressen samt att det går att vända bilen. Tillkommande kostnader på grund av att framkomligheten inte motsvarar detta eller att det inte finns personer och utrustning på plats för mottagande av gods och lossning kommer att debiteras köparen.

Viktigt vid lyft och transport av portar

  • Portar lastas alltid från sidan
  • Se upp så att gafflarna inte sticks ut på baksidan och skadar bakomvarande gods
  • Portar är känsliga för stötar, främst i sidan
  • Lyft får endast göras i masonitskivan under porten
  • Vid 2 eller 3 portar staplade på höjden, lyft under den 2:a porten

Leveranstid

Normal leveranstid för en garageport i standardstorlekar (2375×2000 / 2500×2000 / 2375×2125 / 2500×2000) i vit kulör är 5-10 arbetsdagar, för mindre varor är normal leveranstid 2-5 arbetsdagar. Vid en eventuell leveransförsening meddelas detta via e-post som har angetts vid köp i kassan.

Skador på varor

Mottagna varor skall omgående inspekteras av mottagaren och leveransen skall kvitteras. Vid synliga skador på emballage eller på varan vid mottagandet måste detta noteras på fraktsedeln innan mottagaren kvitterar fraktsedeln. Därefter anmäls skadan omgående till oss på Portleveransen via e-post till adressen support@portleveransen.se, det underlättar om vi även får bilder på skadan/skadorna bifogade i samma e-postmeddelande. Vi kommer att behandla ärendet så snart som möjligt. Om dolda skador upptäckts efter att varan/varorna mottagits så anmäls detta på samma sätt inom 7 arbetsdagar från datumet då mottagandet av varan/varorna skedde. Skadad vara får inte användas.

Returer och ångerrätt

På Portleveransen tillämpar vi Konsumentköplagen samt Distans- och Hemförsäljningslagen.

Du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan. Meddela Portleveransen via e-post till adressen support@portleveransen.se inom 14 dagar efter det att du har mottagit varan du vill returnera. Vid retur på grund av ångerrätt och öppet köp står du som kund för frakten och de skador som kan uppstå under transporten. Varan/varorna måste returneras i komplett och oförändrat skick, om så ej är fallet kan du som kund komma att debiteras. Köpet är bindande och utan rätt att ångra i de fall då du har beställt trendkulör och storlekar utöver 2375×2000 / 2500×2000 / 2375×2125 / 2500×2000.

Garantier

5-årig fabriksgaranti

På motor, löphjul, gångjärn, vajerrullar, vajer och standardfjärdrar (öppning/stängning max 5 gånger/dag).

10-årig fabriksgaranti

  • 10 års garanti på high-reformance-fjädrar  (öppning/stängning max 5 gånger/dag)
  • På paneler mot genomrostning inifrån och ut
  • På vidhäftningen mellan skum och stål
  • På material- och fabrikationsfel för alla stationära karmdelar som kan påvisas vara oanvända eller har en betydligt begränsad användbarhet
  • Mot röta på botten- mellan- sido- och topptätning

På motortillbehör lämnas 1 års garanti.

Force majeure

I händelse av omständigheter som står utanför vår skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska Portleveransen förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger två (2) månader har såväl Konsumenten som Portleveransen rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.

Vi använder Cookies på vår webbplats

Vad är cookies?

Cookies är små textfiler som kan användas av webbplatser för att göra en användares upplevelse mer effektiv. Lagen säger att vi får lagra cookies på din enhet om de är absolut nödvändiga för att kunna använda den här webbplatsen. För alla andra ändamål krävs ditt medgivande.

Denna webbplats använder olika typer av cookies. Vissa cookies placeras ut av tredjepartstjänster som visas på våra sidor. 

 

Integritetspolicy

Läs mer om vår Integritetspolicy här.